Podczas urządzania domu, zakupy online stały się teraz najlepszym sposobem na porównywanie produktów i cen bezpośrednio z Twojej sofy. Często w Internecie pojawiają się ciekawe oferty i dostępność mebli, które z trudem moglibyśmy znaleźć w pobliskich sklepach stacjonarnych.
Oprócz sporych korzyści związanych z kosztami i wyborem, kupowanie mebli przez Internet może jednak kryć w sobie pewne pułapki. Można ich łatwo uniknąć, pamiętając o kilku małych sztuczkach.
Jak wybrać meble online?
Internetowy rynek mebli jest ogromny. Przede wszystkim zweryfikuj e-sklepy z meblami i akcesoriami, które reprezentują Twój styl. Przeczytaj uważnie szczegóły i karty produktów, aby znaleźć więcej informacji na temat materiałów i specyfiki wybranego przedmiotu.
Oceń wymiary rzeczywiste i wymiary całkowite
Zwłaszcza w przypadku przedmiotów dekoracyjnych, tekstyliów i drobnych akcesoriów meblarskich, można bez wahania rozważyć również strony zagraniczne. Uwaga tylko na wymiary, które w przypadku sklepów międzynarodowych, mogą być podane np. w calach. W takim przypadku możesz użyć narzędzia online do konwersji cali na centymetry i odwrotnie.
Upewnij się, że znasz rozmiar tego, co zamierzasz kupić. Bez względu na to czy to małe przedmioty, takie jak wazony i bibeloty, czy prawdziwe meble. Często patrząc tylko na zdjęcia produktu, nasz mózg dostrzega pewne obciążenie, ale może to być bardzo dalekie od rzeczywistości. Uzbrój się w taśmę mierniczą i mierz kilka razy, a nie jeden raz.
Szczególnie w przypadku sof, komód i innych dużych mebli zaznaczamy taśmą papierową rzeczywiste wymiary na podłodze i ścianie w miejscu ich ustawienia.
Między zdjęciami a rzeczywistością
Piękne zdjęcie jest warte tysiąca słów, ale to nie znaczy, że reprezentuje rzeczywistość. Zwłaszcza jeśli chodzi o zdjęcia mebli, nawet ustawionych. Często w rzeczywistości są to zdjęcia kompozytowe, więc wymiary, głębię i jakość produktu można całkowicie zmienić. Poszukaj online prawdziwych zdjęć tego samego mebla lub przedmiotu. Poluj na dopasowania online i zobacz, czy są jakieś zdjęcia tego samego produktu w rzeczywistych kontekstach. W ten sposób będziesz mógł uzyskać bardziej prawdziwy obraz swojego przyszłego zakupu.